Globetrotters on track - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu Globetrotters on track - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu

Globetrotters on track

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Peter, Leo en Rob

30 Maart 2014 | Nederland, Amersfoort

Zaterdag 29 maart 2014, UTAH tijd. We staan om 6.00 uur op. Proeven wij de bewondering van de volgens? Om 8.30 uur zitten we weer op de weg. De reis gaat van Monument Valley naar Lake Powel bij het stadje Page, gelegen op de grens van de staten Arizona en Utah. Page is ontstaan tijdens de bouw van een grote dam in de rivier de Colorado. De arbeiders aan de dam bleven `hangen` en vormden zo een nieuwe gemeenschap. De dam gaan we nog bekijken. Onderweg doen wij nog even de Grand Canyon aan. De Grand Canyon is een wereldwonder. Een hoogvlakte doorsneden door de Colorado rivier. Je staat aan de rand en je kijkt 1600 meter naar beneden. Fantastisch! Als je toch “in de buurt” bent, moet je dit gezien hebben. Daar word je even stil van. Al vier keer hebben we een NP bezocht op de toegangspas van een kennis van Rob. De pas is tot juni geldig. Scheelt ons 80 Dollar. Er wordt gecontroleerd op de ID. Altijd weer spannend of de ranger er intrapt. Omdat Rob zich een dag heeft vergist (Jeanne zal zich daarover niet verbazen), hebben we een dag extra en kunnen we dus rustig aan doen. Dat doet ons besluiten te overnachten in de Grand Canyon. Jammer dat het RV-park ter plaatse vol is. Kun je nagaan hoe het hier is in de zomermaanden. Dan toch maar “doorkachelen” naar Page, aan het Lake Powel. Lake Powel is een stuwmeer (gevormd door de dam) in de woestijn met prachtige rotsformaties die als het ware uit het water opstijgen. Jammer dat de waterstand uitzonderlijk laag is. Wij overwegen hier twee nachten te blijven om even bij te komen. Misschien proberen we morgenavond een boottocht te maken over het meer. Daar zijn films van Maverick opgenomen. Op dat moment is Leo jarig (65). We hebben een probleem. (Alweer). De generator die stroom levert aan allerlei apparatuur, zoals de waterpomp voor de keuken, doet het niet. Wat de techneuten Peter en Leo ook bedenken, de oplossing is er niet. (Voor de liefhebbers: de bus heeft 50 Amp.) Gelukkig heeft dit geen invloed op de motor van de auto, want die zit in een eigen circuit. Rijden kunnen we dus. Uiteindelijk besluiten wij om vanavond, als we zijn aangekomen in Page, de hulpdienst van de verhuurder van de camper te bellen. Overigens niet de eerste keer. Op het moment dat Leo en Peter bij andere Nederlanders, die we al eerder hebben ontmoet, om advies vragen, heeft Rob het probleem opgelost. En nu komt het: toen de techneuten weg waren, werd Rob door een Amerikaans vrouwtje gevraagd of zij de popcorn in onze magnetron kon bereiden. Helaas kon dat niet. Toen Rob vroeg of haar man ons kon helpen met de beschreven problemen, bleek haar man een “engeneer” te zijn. Hij loste het probleem op. De man was bekend in Amsterdam. Zijn bedrijf leverde o.a. aan de KLM (Hallo Vera, ben jij daar nog?). Rob Verbaasde zijn twee maten door te zeggen dat hij het probleem had opgelost. Jullie hadden de gezichten van Leo en Peter eens moeten zien! Rob, een volstrekte a-techneut, die het even heeft opgelost? Da’s knap. Rob heeft maar eerlijk gezegd hoe e.e.a. is gegaan. De oplossing (niet lachen) was dat op de paal op de standplaats waaruit o.a. stroom getrokken wordt, twee knoppen moesten worden omgedraaid en de startknop van de generator voor het starten enkele seconden ingedrukt moest worden. Dat stond niet in de “manual”. Tja……….Daar hebben we lol om. Stel je voor: drie mannen die drie weken op elkaars lip zitten. Dat moet leiden tot spanningen. Nee dus. We respecteren elkaar en aanvaarden elkaars eigenaardigheden. Een vakantie kan een goede oefening zijn om te leren hoe je met verschillende karakters om moet gaan. Tenslotte: Peter is een voortreffelijke chauffeur , een techneut pur sang, en vooral (niet onbelangrijk) een geweldige maat. Hij is de verbindende factor. Allemachtig, de cola Bacardi is aardig pittig. Beste volgers, blijf reageren; wij houden jullie op de hoogte van wat zo langzamerhand een echte expeditie is. Welterusten.

• 30 Maart 2014 - 18:28

Ineke:

Beetje rustig aan kan geen kwaad toch, even gas terug.

Lieve Leo fijne oudejaarsavond, en love you, bel je morgen.

• 30 Maart 2014 - 18:33

Jan En Leny:

Hallo mannen,
    Imponerend jullie verslagen te lezen. Ook het omgaan met (technische) complicaties.
    Is het manual toch nog onvolledig?
    We proberen jullie via Google Earth een beetje te volgen. We krijgen zo een indruk van de omgeving.
    Leo: alvast gefeliciteerd morgen met je 65e verjaardag!!! Een gezellige dag gewenst.
    We zien jullie verslagen met belangstelling weer tegemoet.
    Groeten uit een zomers Nederland,
    Leny en Jan.

• 30 Maart 2014 - 18:55

Yvonne:

Hebben jullie vuurwerk, morgen leo jarig, dus oudjaar. Nooit kunnen we meer popcorn eten zonder aan
    dit verhaal te denken.
    Heerlijk om op schema te liggen en nu een extra ontspandag.
    Zie dat jullie dagboek al 406 keer bekeken is. Grappig of grappig. Hier proeven we vast aan de zomer, heerlijk
    weer.

Veel plezier en belangrijk ........blijf genieten.

• 30 Maart 2014 - 19:55

Ria:

Mooi verhaal van die problemen die zich voordoen. Kan mij het echt allemaal voorstellen. Jullie hebben het niet over het weer gehad. Hier in California is het aardig mis met het weer. Ten eerste een aardbeving gisteren in LA. 5.1 op de richter scale. Gelukkig niets ergs gebeurd dan alleen schrikken. Hier in Northern California veel regen voorspeld to het einde van de week. Ik hoop als jullie hier zijn dat het uitgeregend is en dat de Golden Gate in alle glorie te zien is. Een voorspoedige reis en nog veel plezier.

ria

• 30 Maart 2014 - 20:06

Derk & Bédina:

hallo mannen

Wat weer een prachtige verhalen. We proberen er ons een beeld bij te vormen hoe een en ander bij jullie gaat. Het is volgens mij gewoon prachtig wat jullie ondernemen. Ik zei tegen Derk dat ik dat ook wel later met hem wilde doen als we oud (daar bedoel ik verder niks mee ;-)) zijn...... waarop hij antwoordde: dan hoop ik dat ik heel snel oud ben....!
    We zien uit naar jullie nieuwe verhaal en foto's. Zijn er foto's van de binnenkant van de bus, of moeten jullie daar eerst heel veel voor opruimen??

Geniet van de nieuwe week!

Groet van,
    Derk & Bédina en kids