The Golden Gate - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu The Golden Gate - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu

The Golden Gate

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Peter, Leo en Rob

09 April 2014 | Nederland, Amersfoort

San Francisco, 8 april.
De gehele dag staat in het teken van een bezoek aan deze, drukke, fascinerende stad. Met de BART (een schone mooie snelmetro) naar downtown SF. Voor degenen die een beetje thuis zijn in SF, station Powel St/Market St. Alwaar wij aansluiten in de lange rij wachtenden voor een rit met de beroemde cablecar naar Hyde, vlakbij (het nogal toeristische) Waterfront. Zo’n rit is een hoogtepunt. Het zoveelste. De tram is van hout en zeer oud. Dat ding moet bakken met geld opleveren: een ritje kost $ 6 p.p. De toerist betaalt toch wel. Maar een belevenis is het! Luid bellend wordt de tram aan een in de weg liggende kabel door de stad getrokken. Over de steile heuvels die een spectaculair uitzicht bieden over het water naar Alcatraz, het voormalige gevangeniseiland. Soms voelen we ons een Steve Mc queen die in spannende films op zijn motorfiets of chevrolet door de stad scheurde. Vlug even een kop koffie naar binnen werken en de hop on/hop off bus in. Uiteraard op het bovendek op de voorste rij. Geweldig wat een prachtige stad. Lekkere lunch in Powel St. Pannine tonijn voor Peter, Panini chicken voor Leo en een ouderwetse hamburger met frites voor Rob. (Ik voel Jeanne gruwen). Alles van een betere kwaliteit (ook kwa prijs) dan bij welke keten dan ook. Om half drie nemen we de BART terug naar het RV Park. Het koude bier wacht op ons. Er wordt daarna ingepakt.
Nog even een compliment aan Truus, die haar computerschroom heeft afgeschud en een leuke reactie heeft geplaatst.