Globetrotters on track - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu Globetrotters on track - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu

Globetrotters on track

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Peter, Leo en Rob

30 Maart 2014 | Nederland, Amersfoort

Zondag 30 maart. Onze welverdiende rustdag. We hebben net de koffie op. Ria (vriendin van Jeanne in San Francisco) vraagt naar het weer. Welnu er staat een zandstorm. Het is tenslotte hier woestijn. Wij schatten op windkracht 8. De bus schudt heen en weer, ondanks de jacks die onder de bus staan en voor stabiliteit moeten zorgen. Wij kunnen ons iets voorstellen van de ontberingen van de mensen die 150 jaar geleden met huifkarren van Oost naar West trokken.Temperatuur 24 gr. Celcius (rond 65 gr. Fahrenheid).Wel zonnig. Rob bedankt hierbij zijn buren voor een reactie en adviseert hen de ouderdom toch maar naar de verre toekomst te verschuiven. We zullen binnenkort foto's van de binnenkant van de bus publiceren. Ook andere nieuwe foto's zullen worden ge-upload. Maar de verbindingen zijn, zoals eerder gemeld, soms erg moeilijk. Voor de autofreaks: de bus is bijna 12 meter lang. Een middelmaat als we rondkijken op het park. Hij is voorzien van allerlei technische snufjes. Zo kan door een druk op de knop de bus waterpas worden gezet. Toch wel makkelijk als je zittend moet plassen. Zo'n gevaarte vangt een partij wind! Wie de bus eens goed wil bekijken (van binnen en van buiten met alle specificaties) kan de volgende website bezoeken: www.elmonterv.com Wij hebben een "snoerenman" aan boord: Peter. Hij heeft bijna een koffer vol allerlei kabeltjes en stekkertjes. Elk apparaat kan daarmee worden aangesloten op het electrische systeem. Hij heeft gezorgd voor stekkerdozen die met een kabel en een verloopstekker op de voor Europa afwijkende stopcontacten zijn aangesloten. Wat een geweldige techneut is hij toch! Wij hebben besloten geen boottocht te maken. Het waterpeil is t.o.v. 18 jaar geleden, toen Jeanne en Rob hier waren, zo'n 25 meter gedaald, waardoor de specifieke kenmerken van het landschap sterk aan waarde hebben ingeboet. Zo, we bereiden ons langzaam voor op de viering van Leo's oudejaarsavond en de viering van zijn verjaardag. Hij dankt alle familieleden en vrienden voor de goede wensen. Graag tot de volgende keer en geniet maar van het zomerse weer in NL.

• 30 Maart 2014 - 21:25

Wim En Annie:

Voor Leo,

Wij wensen je een prettige "oudejaarsavond". Morgenmiddag gaan wij naar je vrouwtje om een even op je 65 ste verjaardag te proosten.
    Dikke knuffel van Wim en Annie.

• 30 Maart 2014 - 21:27

Peter, Leo En Rob :

Lieve Leo,
    Alvast,
    Van harte gefeliciteerd met je 65ste verjaardag!!
    Wens jullie daar een fijne bijzondere dag toe!

Groetjes Winny,Robert en Denise en Rowin.

• 30 Maart 2014 - 22:48

Peter, Leo En Rob :

Ha woestijnmannen,

Erg leuk om jullie avonturen te lezen.
    We zijn inderdaad heel benieuwd naar de foto's. Laat maar komen !!

We hebben vanavond al genoten van een lekkere BBQ bij ons thuis.
    Met Jeanne, Wil en VPR was het erg gezellig.

Wij wensen jullie nog meer mooie avonturen en belevenissen.
    En neem er een paar op Leo zijn verjaardag.

Leo, alvast van harte gefeliciteerd !!
    Wie had dat gedacht: je 65e verjaardag midden in de woestijn. haha

See you,