globetrotters on track - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu globetrotters on track - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu

globetrotters on track

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Peter, Leo en Rob

28 Maart 2014 | Nederland, Amersfoort

Donderdag 27 maart. Weer vroeg op (6.15 uur). Doel: De Nationale Parken Arches en Canyonlands in Utah. Wij bezoeken Arches, bekend om zijn rode rotsformaties waarvan sommige in bogen. Dit is het resultaat van miljoenen jaren erosie door water en wind. Indrukwekkend. Omdat het middaguur nadert, besluiten wij het NP Canyonsland niet te bezoeken (meer van hetzelfde) maar wegens tijdproblemen door te rijden naar Monument Valley op de grens van Utah en Arizona. Een landschap zoals wij dat van het oude (wilde) westen voorstellen. Hoge rode rotsen in de meest fantastische vormen. Menige western is hier opgenomen. Op het prachtige RV Park Gouldings zullen we twee nachten verblijven. Hier had acteur John Wayne en zijn medespelers hun hoofdkwartier voor mooie westerns. Morgen, vrijdag 28 maart hebben we een rustige dag. Dan zullen we met een Navajogids een trip maken met een 4wd door dit geweldige gebied. In de volgende bijdrage zullen wij daar iets over schrijven. En ook over de cultuur van de Navajo’s. De tocht door Utah naar Monument Valley is prachtig. De laatste 50 mijl gaat door een woestijn van rode gravel met hier en daar een struik. Dit is het gebied van de Navajo’s die dit land zelf besturen en uitbaten. Zoals het RV park waar wij verblijven. Het is half bewolkt en droog. De erge kou is verdwenen. Het waterprobleem (er kon geen water uit de tank worden onttrokken) is opgelost dankzij de medewerking van campinggasten. Er zat helemaal geen water in de tank……….. Dat is het aardige van campings, iedereen – onder wie enkele Nederlanders - staat gelijk klaar om te helpen. We missen een belangrijk onderdeel waardoor wij bij het vullen verkeerde informatie kregen. Daar houden we vanaf nu rekening mee. Dat zal een stevige klachtenbrief opleveren. We hebben afgesproken gezond en hygienisch te leven. Op bevel van Leo moeten we zittend plassen. Grote hilariteit. Rob maakt het verslag en doet de boekhouding. Peter en Leo spelen Yatsee. We gaan aan de Jaegermeister. Voor het eerst hebben we tijd om iets anders te doen dan mijlen vreten.
Dank voor alle reacties (ook van Barbi in Las Vegas bij wie wij vis gaan eten). De reis is precies conform de planning. Wij zijn gezond en wensen alle volgers het allerbeste.

• 28 Maart 2014 - 19:02

Jeanne:

Hallo mannen, was het mooi bij de navajo indianen in monument valley? Rob ik sprak riet hermans vandaag die hebben ook een camper als de watertank vol is en het is koud dan loopt de tank vanzelf leeg i.v.m bevriezen. Probeer toch maar weer eens te scypen rob. Groeten aan winnetou.

Liefs,jeanne

• 28 Maart 2014 - 20:39

Peter, Leo En Rob :

Leuk verslag weer Rob! Aardige taakverdeling trouwens, jij 2 uur typen en die andere 2 spelletjes doen.... Ik ben benieuwd naar de foto's van de 4 WD trip! En over dat zittend plassen... Niet doen! Ineke had toch vochtige doekjes meegegeven? Lekker genieten samen en neem een lekkere borrel! Uuugh

Groet, Marcel, Sabrina en de kids. Xxx

• 29 Maart 2014 - 07:45

Ineke:

wat vind ik jullie verslagen leuk om te lezen.

Volg jullie op de kaart, hier alles goed.

Heel veel liefs. XXX

• 29 Maart 2014 - 08:22

Yvonne:

Peter en Leo spelletjes doen????? Komen er dus nooit meer onderuit. Jammer mannen. Zal waarschijnlijk met
    de Jágermeister iets te maken hebben. Gezellig drankje, zittend plassen, verhaal typen en heel veel meemaken. TOP.

Doe voorzichtig en knuffels voor juliie.

• 29 Maart 2014 - 16:54

Peter, Leo En Rob :

Heel leuk om jullie verslagen te lezen. Bewondering voor jullie ondernemingslust!
    Geniet ervan! Ook van de Jaegermeister, maar daardoor ga ik nog niet zittend plassen, al heb ik een hele fles op! Dan wordt het hooguit liggend plassen, ha,ha!
    De hartelijke groeten van Gerrie en Dick.
    Rob kennen wij niet, maar Leo en Peter kunnen wel aan Rob uitleggen wie wij zijn!
    Nogmaals veel plezier. Kijken vol belangstelling uit naar het volgende verslag.

• 30 Maart 2014 - 09:47

Mooijtjes:

Heren,

Dit zijn al een hoop leuke ervaringen en belevingen en dan zijn jullie pas een week onderweg..
    erg leuk om de verslagen te lezen en misschien ipv zittend plassen misschien een luiertje om ;-)

Hier Daan; Papo als je dieren tegenkomt graag een foto.

Een goeie reis verder en we wachten weer op de volgende verslagen en foto's.

x