Zion - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu Zion - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu

Zion

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Peter, Leo en Rob

02 April 2014 | Verenigde Staten, Zion

Dinsdag 1 april. Het grote nieuws: alles doet het! Wat was het koud vannacht. Dat kun je verwachten op een hoogte van 2500 meter.Gelukkig is de waterleiding van onze bus niet bevroren. Even tanken bij beheerder Jim de pomphouder(die ons zo goed geholpen heeft) en we zijn op weg naar Zion NP, zo 'n twee uur rijden naar het zuiden. Wij bellen Barbi, de achternicht van Rob in Las Vegas en spreken af dat wij op woensdag 2 april vanaf 13.00 uur bij haar kunnen eten. Vis. In Las Vegas wordt woensdag regen verwacht. Een bijzonderheid.
Op de hoogvlakte van Bryce komen we op Highway 89 in een sneeuwjacht terecht. Het moet niet gekker worden. Gelukkig gaat Hgwy 89 naar lager gelegen gebied. De sneeuwjacht houdt op een de zon breekt door.Typisch Nederlands weer: half bewolkt. De temperatuur stijgt. We rijden Zion NP park binnen (weer gratis) en worden direct stil van de "breathtaking views". Zagen we in de Grand Canyon het landschap van boven, nu zien wij de aarde na een spectaculaire afdaling met vele hairpins, op hoogte van de rivier (riviertje) de Virgin. De vraag is of wij met de bus door een lange tunnel kunnen rijden. Dat kan tegen betaling van $15. Daarvoor wordt het verkeer stilgelegd en kan de bus rijdend over de middenstreep m.b.v. een escort (niet verkeerd begrijpen a.u.b.) door de tunnel worden geloodst. Wat een belevenis! Zion NP is voor de mormonen een heilig park. De toppen van de bergen in deze prachtige canyon dragen namen uit de bijbel en uit het boek van Mormon. Er valt ons iets op. De mensen zijn zeer gedisciplineerd. Ook de kinderen. Geen geschreeuw en ikke, ikke, ikke, wordt direct afgestraft. Zion wordt jaarlijks door 3 miljoen(!) mensen bezocht. Dat leidde tot enorme files en opstoppingen. De overheid (alle NP's zijn van de federale overheid) heeft daarom een geweldig efficiente busschuttle ingesteld. Om de vier minuten komt de parkbus voorbij. De bus stopt op alle interessante punten. Wat moet je je nu precies voorstellen bij dit park? De Gorges du Verdon in het kwadraat met rood/geel gekleurde bergen (roestig ijzer in het gesteente). Op sommige punten smal, dan weer met en weids uitzicht. Alle voorzieningen in stijl, ook wat betreft de kleur van de weg en de voorzieningen. Wij vinden dit het mooiste dat wij ooit hebben gezien.
Om 15.00 uur komen wij aan in Zion River Resort. Binnen enkele minuten is alles aangesloten en worden de kampeerstoelen buiten gezet. Het is heerlijk voorjaarsweer. Heel aangenaam met een opwekkend drankje.
Op Leo's verjaardag was Peter de chauffeur. Vandaag heeft Leo gereden. Het middagdrankje smaakt weer heerlijk. We zullen proberen foto's en filmpjes up te loaden.
Tot hoors, "we keep in touch with the Dutch".

• 02 April 2014 - 06:24

Ineke:

Wat een belevenis weer, het lijkt mij super wat jullie gezien hebben.

Hoop dat jullie mooie fotos hebben gemaakt.

Liefs Ineke XXx

• 02 April 2014 - 06:28

Ineke:

PS Prachtige fotos. X

• 02 April 2014 - 08:02

Peter, Leo En Rob :

Mannen,

Alweer een mooie belevenis en dan de foto's. Ja dat ziet er allemaal betoverend uit (de natuur dan he haha). Dat is nog eens wat anders dan Nijkerk en omgeving.
    Jullie maken heel wat mee en dan vandaag weer naar een andere wereld: Las Vegas
    Hier moet het gat in de begroting gedicht worden haha !!

De groetjes aan Barbi en een hele fijne dag.

Grts Remco & Eline

• 02 April 2014 - 08:48

Jos, Nanette, Robine En Yaniek:

Ha mannen,

Super mooie en leuke foto's!!

Liefs

van ons

• 02 April 2014 - 08:51

Mooijtjes:

Nou heren, wat een mooie verhalen en indrukwekkende foto's.
    Nu naar Vegas. Bus op slot en gaan met die banaan.
    Weer onderweg naar een mooie belevenis.

Liggen jullie een beetje op schema?
    Wederom veel plezier en pas op dat we geen film hangover 4 uit hoeven te brengen.
    Of juist wel ;-)

groetjes,

Rem, Wen Daan en Luke

• 02 April 2014 - 09:05

Jeanne:

Nou zo te horen hebben jullie gisteren weer genoten, grappig om op die manier een tunnel door te rijden.
    Vandaag op naar Vegas eerst eten bij Barbi en Rudi en vanavond Vegas in.Leuke dingen om te bezoeken zijn het Venetian Hotel met de Canal Shops het Bellagio Hotel heeft in de lobby een prachtig plafond met glas geblazen bloemen. De gratis show bij het Treasure Island Hotel met piraten,dat is toch bij die fonteinen. Rond het NewYork Hotel kun je met een roller coaster razen. Uiteraard Ceaser Palace daar gaan jullie vast nog een gokje wagen enz. enz. jullie hebben vast tijd tekort.Nou geniet ervan.

Liefs, Jeanne.

• 02 April 2014 - 09:23

Jeanne:

Jullie kunnen ook nog in het nieuwe reuzenrad gaan die gisteren geopend is de High Roller 167.7 hoog.daar hangen cabines aan waar 40 mensen in kunnen met airco, Niet goedkoop s,avonds 35.00 dollar maar je bent maar 1 keer in vegas. Zal wel druk zijn, maar je hebt wel een fantastisch uitzicht.
    Doei

• 02 April 2014 - 10:39

Wil Gielen:

Hoi globetrotters,

Weer een mooi verhaal en prachtige foto's!

Ja, jullie zullen de meisjes wel missen, als het zo koud is in de bedstee.

Maar de warmte komt wel weer terug als je in zo'n prachtige omgeving rijdt.

Leuke dag bij de familie en natuurlijk Las Vegas.

Groetjes,
    Wil

• 02 April 2014 - 15:03

Peter, Leo En Rob :

Hallo Rob en anderen,
    Wat een geweldig mooie reis en fotos! Wat zullen jullie veel plezier hebben en zien!!
    Groetjes,
    Henk en Lien Liesting

• 02 April 2014 - 19:47

Yvonne:

Wat een belevenis weer door een tunnel met de bus en dan nog onder escorte, gelukkig geen politie
    escorte. Mooie foto's. nog een heel klein vraagje, mochten jullie in Vegas een gokje wagen en dat
    pakt goed uit, ga het dan niet verbrassen, maar denk dan aan jullie vrouwen en bloedjes van kinderen
    en kleinkinderen thuis. Dan gaan zij ook nog een mooi reisje maken, uiteraard met jullie.

Liefs Yvonne

• 02 April 2014 - 20:18

Renske:

hallo opa,

wat een leuke foto van die cowboy op zijn paard. Ik zie dat je het naar je zin hebt.
    Wij hebben het hier ook naar ons zin het is wel 22 graden!

Als je in Las Vegas gaat gokken wil je dan alles op 10 zetten? Dan kom je vast rijk thuis.
    en opa waarom slaap je niet op het hoogste bed?

Liefs Renske