Jim - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu Jim - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu

Jim

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Peter, Leo en Rob

01 April 2014 | Nederland, Amersfoort

Maandag 31 maart. 6.30 uur. En weer is Leo jarig. "Ik ben nog nooit zo lang jarig geweest", zegt de nieuwe oude man. Allen hartelijk bedankt voor de felicitaties. Erg leuk was een reactie van Leendert en Joyce, twee medehuurders van een bus van El Monte die we onderweg al enkele keren hebben ontmoet. Tijdens de storm die gisteren woedde, reden zij op de snelweg. En dat was geen pretje, zo hebben we begrepen. Wat een geluk dat de storm tijdens onze rustdag was.
Vandaag rijden wij via een route rijk aan natuurschoon, naar NP Bryce, bezoeken het park en slapen op een RV park in de buurt. De dag begint met tegenslag. Wij dachten dat de electriciteitsproblemen waren opgelost. Dat blijkt maar gedeeltelijk waar. Nog steeds worden de hulpaccu's waarop de apparaten "draaien" als de camper niet op het publieke electriciteitsnet is aangesloten, niet van stroom voorzien. Dat blijkt als na een half uur rijden de hulpbatterijen leeg zijn. Dus wordt onderweg nog steeds geen water gepompt van de watertank naar de keuken. Met een can water kun je overigens veel doen. Wij besluiten in een westernstadje (Kanab) de hulpdienst van El Monte te bellen. Die leidt ons naar een garage waar een aardige oude man (oude mannen zijn altijd aardig) het electroprobleem oplost. Maar nog steeds blijkt onderweg dat er geen water naar de keuken wordt gepompt. Wij kunnen de klep die de toevoer regelt maar niet vinden. Die staat ook niet in de "manual". Wij vragen de beheerder van het RV Park, tevens houder van een bezinepomp, ons te helpen. Ook hij kan het probleem niet oploissen. Jim, zo heet de man, belt met de hulpdienst op wiens aanwijzing hij de klus, letterlijk in een handomdraai, klaart. Daarvoor moest wel het bed van Leo en Peter met een boormachine gesloopt worden. Maar we hebben weer water dankzij deze allervriendelijkste en behulpzame Amerikaan. Wij drinken nog een heerlijke wiskey met hem en wisselen adressen uit.
De dag besluiten we met een etentje dat door Leo wordt aangeboden. Wij proosten hem toe en wensen hem nog een lange, gelukkige en gezonde oude dag toe.
Het RV park ligt op 2500 meter hoogte. De temperatuur is rond nul graden celsius. Er zijn flinke sneeuwresten te zien. NP Bryce is indrukwekkend mooi. Rode rotspartijen in schitterende formaties. We nemen nog een borrel en gaan naar bed. Moe van alle belevenissen. En alles doet het!! (Tot heden).

• 01 April 2014 - 07:44

De Tollies:

Na ruim een week is dit volgens mij al een reis om nooit te vergeten...

En nu hopen dat je jullie zonder problemen kunnen door reizen.

Liefs

Jos, Nanette, Robine en Yaniek

• 01 April 2014 - 08:41

Yvonne:

Nu maar hopen, dat alles het blijft doen, zoals het hoort. Het bed begrijp ik ook weer in elkaar
    gekregen, dat zou de grootste ramp zijn voor Peter en Leo, geen lekker bedje.

Nou mannen zet hem op, wat een belevenissen en wat hebben jullie al veel gezien.

Yvonne

• 01 April 2014 - 09:10

Ineke:

Fijn te horen dat alles weer goed is en waren jullie niet op de weg met die harde wind.

Je ka ook maar beter niet alles weten.

Leo, je veraardag is hier ook goed gevierd, alleen een beetje gek zonder de jarige zelf.

65 is toch een mijlpaal, toch.

Liefs en xxx

Ineke

• 01 April 2014 - 10:32

Wil Gielen:

Hey mannen,

Zijn jullie een beetje bijgekomen van de drank en alle reparaties?

Ik keek net het journaal en hoorde dat er in Las Vegas het hoogste reuzenrad ´de High Roller'
    is geopend.
    Misschien iets voor jullie!

Fijne reis verder en hopende zonder verdere problemen.

Lfs. Wil

• 01 April 2014 - 10:35

Peter, Leo En Rob :

Wat een ge@#@$%## met die camper zeg... en wat zijn die Yankees allemaal behulpzaam! Dat zijn ze dus niet alleen in het Midden-Oosten maar ook in eigen land! Het is inderdaad te hopen dat jullie geen hulp meer nodig hebben. Het is al knap dat jullie nog altijd om schema zitten! Het natuurschoon en de gezelligheid compenseert een hoop, volgens mij.

Blijf genieten!

Liefs,

Marcel, Sabrina en de kids

XXX

• 01 April 2014 - 13:19

Jeanne:

Eindelijk alle problemen opgelost met de camper,door hulpvaardige Amerikanen.Zo te horen is het daar behoorlijk koud, maar jullie zitten ook erg hoog. Ik denk dat zion lager ligt, wat ik me er nog van kan herinneren daar rij je door het dal. op de website van zion staat dat er shuttlebussen door het park rijden,lijkt me handiger dan met zo,n grote bus. Het is hier nog steeds mooi weer.

Geniet ervan.
    Jeanne.

• 01 April 2014 - 19:31

Henk En Truus:

hallo mannen,

erg leuk jullie te volgen zo in het begin was het even moeilijk
    maar nu gaat het goed .leuk dat leo zo'n goede verjaardag heeft gehad
    hebben julie nog meer te vieren laat het dan even weten
    wensen jullie goede reis verder
    groeten henk en truus.

• 02 April 2014 - 03:26

Peter, Leo En Rob :

Hallo Rob, Leo en Peter!
    Wij hopen dat jullie dit berichtje voor morgenochtend zien, we willen nl. zeggen dat jullie natuurlijk voor 1 uur welkom zijn! Ik stelde 1 uur voor aan de telefoon, in acht nemende de afstand van Zion naar ons, als je het een beetje op je gemak wilt rijden, met zo'n grote "bus". Kortom: aankomst tijd doet er absoluut niet toe, we verheugen ons erg op jullie bezoek!
    Nog wat: als jullie willen wil ik best een wasje voor jullie draaien, hoor! Dat kan makkelijk tussen neus en lippen door. :-)
    Tot morgen dus, "drive safely".
    Rudi en Barbi