globetrotters on track - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu globetrotters on track - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu

globetrotters on track

Blijf op de hoogte en volg Peter, Leo en Rob

27 Maart 2014 | Nederland, Amersfoort

Woensdag 26 maart. Lekker ontbijt met muesli, melk, Nederlandse kaas en Nederlandse koffie. Wat vervelend nu, Rob heeft voor zijn oude Nokia telefoon een simkaart gekocht die niet past. Daar komt hij te laat (onderweg) achter. Hij is nu afhankelijk van zijn smartphone met whatsapp als er wifi beschikbaar is en smsjes. We gaan weer vroeg op pad. Een tocht van meer dan 600 km door de Rocky Mountains staat in de planning. Een strak blauwe lucht en sneeuw op de bergen. De weg over de top van het NP Rockey Mountains is halverwege afgesloten. Dus we rijden weer terug. We hebben toch een prachtige indruk gekregen. We rijden een alternatieve bergroute langs het park en lunchen, je kunt het niet verzinnen, in een dorp met de naam Nederland. Via de interstate snelweg 70 rijden we dwars door de Rockey Mountains. We zien het weer veranderen en het duurt niet lang of wij komen in een echte sneeuwstorm terecht. We passeren bekende skigebieden zoals Breckenridge, Aspen en langs de snelweg Vail. Het laatste skigebied is nog volop in bedrijf. Met de bus komen wij op een hoogte van bijna 11000 voet, zo'n 3500 meter. Een winterse wonderwereld. Bergen van meer dan 4000 meter hoog, indrukwekkend. Na de sneeuw komt in lager gelegen gebieden hagel en weer later regen. Wij halen ons doel - Moab in de staat Utah - niet. We belanden op een RV park bij Grand Junction in West Colorado met full hook up. D.w.z. met aansluiting op het waternet, electriciteitsnet en rioleringssysteem. Er is een technisch probleem dat we niet kunnen oplossen. Als we de watertank hebben gevuld, kunnen we er buiten een aansluiting op de camping, geen water aan ontrekken. Ach, we redden ons wel. De bus is een belabberd ding. Zeer windgevoelig en uitermate slecht afgewerkt. (Typisch Amerikaans). In een bocht vliegt er zomaar een laadje uit de keuken de gang in of vliegt er een paneel door de bus. Alleen de motor is erg goed, een Ford V10. Tot morgen.

• 27 Maart 2014 - 07:28

Peter, Leo En Rob :

Hello Boys,

Wat een joekel van een bus zeg !!
    Jullie hadden makkelijk de vrouwen kunnen meenemen !!

Bedankt voor de foto's.
    Erg leuk om jullie zo te volgen.
    Ver weg en toch dichtbij.

Groetjes en tot morgen.

Remco & Eline

• 27 Maart 2014 - 07:49

Robine:

Hoi Papo
    Heb je al dieren gezien?
    Veel plezier liefs robine x

• 27 Maart 2014 - 08:54

Ineke:

lieve mannen.

Wat een avontuur en wat een camper we hadden inderdaad wel mee kunnen gaan.

grapje, genieten jullie maar lekker, hier gaat alles goed.

wees voorzichtig.

heel veel liefs xxx

INEKE.

• 27 Maart 2014 - 09:16

Marcel De Vries:

Hallo mannen!

Inderdaad, wat een kolos van een bus! Ik bedoel camper... Leuk om er nu ook foto's bij te zien.

Hebben jullie ducktape meegenomen om al het rondvliegende materiaal vast te tapen?

En ja, de vrouwen hadden mee gekund. Maar jullie zijn nog niet in Vegas geweest, en dan kunnen jullie de ruimte die jullie "over" hebben goed gebruiken... Jullie zijn niet gek natuurlijk!!!

Groetjes,

Marcel

• 27 Maart 2014 - 09:31

Jeanne:

Lieve mannen, wat een avontuur, toch wel een beetje eng met zo.n zwabberbus in de bergen.
    Gaan jullie vandaag naar Moab, schijnt wel een leuk plaatsje te zijn met een mooi RV park, kunnen
    jullie een beetje uitrusten voor jullie tour door canyonland.

veel liefs,
    jeanne.

• 27 Maart 2014 - 09:39

Vera:

Hallo Mannen!

We zitten hier te genieten van de verslagen. Vooral dat stuk over openvliegende keukenlaadjes, erg leuk.

Het moet ook bijzonder zijn geweest om langs Vail te rijden. Wintersport in de USA lijkt me toch een heel andere ervaring.

Zo te horen genieten jullie ondanks een paar mankementjes aan de camper erg van jullie reis. Ga zo door!!

Liefs,
    Vera, Paul en Renske

• 27 Maart 2014 - 09:58

Ineke:

ps. Leo dit ben jij wel gewend toch, van die laadjes die er zo maar uitvallen.

Weet je onze Hoby caravan nog? X

• 27 Maart 2014 - 10:09

Wil Gielen:

Hoi Globetrotters,

Bedankt voor jullie nieuwe bericht!
    De foto's zijn prachtig en wat een camper.
    Wel eng dat de camper niet erg stabiel is met al die bochten in de bergen.
    Globetrotters (die naam doen jullie eer aan) GENIET, GENIET!!!

Rob, Peter en Leo,
    groetjes vanuit een zonnig Leusden,
    Wil

• 27 Maart 2014 - 11:31

Yvonne:

Lieve mannen,

Foto's zijn al indrukwekkend, jullie hebben eigenlijk al voor 3 weken gezien. Tot in het oude mannenhuis hebben jullie genoeg stof om te praten. Voor wat er allemaal spontaan uitvalt hebben jullie "piet ducktape". Dus er alle vertrouwen in, wat los zit weer vastgetaped komt.

Neem de bochten soepel, op naar de volgende tour canyonland.

Liefs

• 27 Maart 2014 - 15:13

Arjan:

Wat een grote camper! Gaaf om te lezen waar jullie rijden (zitten er winterbanden onder jullie 'bus'?).

Veel plezier mannen en hou hem op de weg!

Liefs van Arjan, Iris en kids

• 27 Maart 2014 - 15:13

Arjan:

Veel plezier mannen en hou hem op de weg!

Liefs van Arjan, Iris en kids