globetrotters on track - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu globetrotters on track - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu

globetrotters on track

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Peter, Leo en Rob

26 Maart 2014 | Nederland, Amersfoort

Woensdag 26 maart. Wij vergissen ons nogal eens met de juiste datum. Zoals juliie misschien hebben gemerkt. Ook hebben wij digitale problemen. Woensdag 26 maart. Op de camping waar wij nu verblijven (loveland aan de voet van de Rocky Mountains) is er wifi, maar wij kunnen maar geen contact leggen tussen de laptop en wifi van de camping. Het is Rob uiteindelijk wel gelukt (zo'n digibeet is hij nu ook weer niet). Nog een probleem: in de staten Iowa en Nebraska is wifi nog een bijzonderheid. Dat komt doordat er in grote gebieden geen mens woont. Wij hebben overigens geen tijd voor het digitale gebeuren, want we moeten in twee dagen tijd zo'n 1700 km overbruggen met een bus die niet rijdt als een personenauto.
Zo, genoeg geklaagd. Wij zijn in goede conditie. Wij zien onderweg nu eens geen maisvelden of graanvelden maar grasland met vele zwarte vleeskoeien. Wij zien een mooi taferel: cowboys op paarden die het vee bijeen drijven. Leo kookt. Traditioneel Hollands: aardappelen, snijbonen en grote karbonades. Peter en Leo zijn de techneuten. Zij hebben, zij het met enige moeite, de bus "dewinterized". De bus is nu aangesloten op het waterleidingnet, elctriciteisnet en riool. Dat betekent dat wij water in de keuken en badkamer hebben. Dus wassen en scheren en toiletgebruik is weer mogelijk. Gelukkig is de reis goed voorbereid en hebben we thuis op internet een camping gevonden die het hele jaar open is (een bijzonderheid). Morgen trekken wij door de Rockies naar Moab in Utah. Wij hoorden zojuist dat de weg door het NP Rocky Mountains wegens sneeuw nog is gesloten. Maar we hebben thuis een alternatieve route gevonden die bijna net zo mooi is. Niet te verzinnen: we zullen het dorp Nederland passeren. Zo de koel- en vrieskast zijn goed gevuld met eten (o.a. pizza's) en drinken. Rob zal pannenkoeken bakken. Wij houden ons hart vast.
Natuurlijk zijn onze gedachten vaak bij het thuisfront. Wij waarderen de belangstelling van onze volgers zeer. Wij groeten jullie vanuit een mooi Colorado (waar het inmiddels lente is en de verschrikkelijke kou van het midwesten vergeten is) en wensen jullie het allerbeste. Kusjes voor de kleinkinderen.

• 26 Maart 2014 - 12:51

Wil Gielen:

Nog even dit mannen,

Wij hebben 2 dagen kunnen genieten van alle wereldleiders in ons land.
    Obama ( wat een charismatische man is dat) gaf een persconferentie in het Rijksmuseum voor de
    Nachtwacht met Rutte naast zich.
    Die kreeg zijn glimlach helemaal niet meer van zijn gezicht.
    Het was best een keer leuk om te zien wat er allemaal bij komt kijken om dit allemaal in goede
    banen te leiden.
    Maar de president of America is weer huiswaarts gekeerd, dus waakt weer over jullie.

Groetjes,
    XXX

• 26 Maart 2014 - 13:04

Marcel De Vries:

Ondanks het feit dat de wifi niet overal werkt, zijn de verslagen erg leuk! Ben blij dat de bus aangesloten is op de riolering, want met maaltijden als macaroni, pannenkoeken en pizza's zou het anders een beerput geworden zijn ben ik bang... Over beerput gesproken, kijk wel uit voor de beren. Er leven daar Grizzly beren, zwarte beren, coyotes, lynxen en veelvraten volgens Wikepedia. Met de veelvraten zullen ze het drietal uit Nederland bedoelen...

Wij blijven jullie volgen en fijn om te horen dat het goed gaat!

Liefs voor jullie alledrie, ook van de kleinkinderen!

Marcel, Sabrina, Lian en Levi de Vries

• 26 Maart 2014 - 13:05

Jeanne:

Hallo baardmannen,leuk jullie verslag te lezen,hoe kunnen jullie rijden met zo,n grote camperbus. Jullie hebben al een hoop meegemaakt in zo,n korte tijd. Fijn dat de ergste kou verdwenen is,op naar het mooie weer,maar eerst nog de rocky mountains door.geniet ervan en succes vanavond met de pannenkoeken. Veel liefs jeanne.

• 26 Maart 2014 - 16:19

Peter, Leo En Rob :

hoi luitjes jullie verslag gelezen tot nu toe en we zijn erg onder de indruk en wensen ,dat alles
    goed mag gaan verder succes met de pannenkoeken
    Groeten Truus en Henk

• 26 Maart 2014 - 16:29

Peter, Leo En Rob :

Wat leuk om te lezen hoe jullie overleven!
    Wat een mooi avontuur lijkt me dat.
    Dat worden mooie foto's voor het thuisfront!
    Ik hoop dat de pannenkoeken gaan lukken.
    Pas op voor de wilde dieren want die zouden ook weleens een pannenkoek lusten.
    Heel veel plezier daar met elkaar !

Groetjes Winny,Robert,Denise en Rowin.

• 26 Maart 2014 - 18:12

Lieve mannen,

Ik ken in ieder geval 2 mannen, die blij zijn dat de kou minder wordt, zij misten denk ik wel
    hun electrisch onderdekentje.
    We zijn weer op de hoogte, leuk hoor om zo bij te blijven.

Liefs Yvonne

• 26 Maart 2014 - 18:14

Leny En Jan Hellevoetsluis:

Hallo mannen,
    Wat leuk om jullie verslagen ook te volgen. Met dank aan Ineke!
    We kijken weer uit naar jullie volgende verslagen.
    Heel veel plezier .
    Groeten, Leny, Jan.

• 26 Maart 2014 - 21:04

Ad En Nicolien :

Mooi verhaal maar wij lezen alleen over eten, hoe staat het met het amerikaanse bier? Heel veel plezier nog. Groet ad en nicolien.

• 26 Maart 2014 - 21:54

Peter, Leo En Rob :

Ook wij genieten van jullie belevenissen , en wachten af wat er nog komt , leuk hoor hartelijke groeten Henk en Ada