The Golden Gate (2) - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu The Golden Gate (2) - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu

The Golden Gate (2)

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Peter, Leo en Rob

09 April 2014 | Nederland, Amersfoort

San Francisco, 9 april.
Vroeg op. De bus moet naar het inleverstation worden gebracht in Dublin (niet in Ierland maar aan de oostkant van de baai, 45 km oostwaarts). De bus wordt ingeleverd. Over de prijs van de extra miles moet nog worden onderhandeld. El Monte rekent o.i. te veel. Bij de grote baas wordt een redelijke prijs afgesproken. Over de andere zaken wordt niet moeilijk gedaan. We gaan met de BART terug naar het station vlakbij het laatste RV park en vandaar met een taxi naar het hotel. Niet al te ver van het vliegveld. Morgenochtend (10 april) worden we "geschuttleld" naar het vliegveld en gaat de lange vliegreis via Houston naar Amsterdam beginnen. Leuk te lezen dat onze vrouwen en Rob's schoonzus Wil samen hebben gegeten. Wil is degene die ons heeft aangezet een reisdagboek bij te houden. Hulde. Scheelt de schrijver een hoop werk achteraf. Wij ontmoeten in het Hotel Leendert en Joyce. Bij Starbucks eten wij met hen een broodje, drinken een beker capuchino en wisselen ervaringen uit. Vanavond gaan wij met hen eten. Zij hebben geluk. Zij vliegen via Washington naar huis. Toch wel fijn om vanaf 3 uur vrij te zijn. Dan kan de schrijver zijn verslag maken en de boekhouding verzorgen. Peter en Leo gaan nog even inkopen doen.

Dit is het laatste verslag van onze expeditie. Wij hebben vele indrukken opgedaan. Negatieve (de problemen met de bus en de horkerigheid van de medewerkers van het afleverstation) maar vooral positieve indrukken. Gastvrije en behulpzame Amerikanen (dank je wel Barbi/Rudi en Ria) die ons een genuanceerde inkijk gaven in de Amerikaanse cultuur. Overweldige natuur, uitgestorven gebieden, drukke steden en extreme weersomstandigheden, kou, zandstorm, hagel, regen, technische problemen en een heerlijke temperatuur in SF. Maar oh dat toilletpapier, zo dun dat bij een normaal gebruik de gevolgen desastreus kunnen zijn. ;s Lands wijs, ’s lands eer denken we dan maar. Wat hebben we niet meegemaakt? We moeten het thuis nog op ons laten inwerken. De finale conclusie is: een geslaagde expeditie die we nooit hadden willen missen! Ondanks alle technische problemen.

Wij danken onze volgers voor hun belangstelling in onze belevenissen. Wij zaten ver weg van jullie maar voelden ons toch ook dichtbij. Wees ervan overtuigd dat wij op onze beurt hebben genoten van jullie reacties.
Wij hopen jullie in goede gezondheid thuis te treffen.

PS: Het vliegtuig in Houston heeft motorpech. Driemaal valt de motor uit. Kost een uur stilstaan. Ach, kan ook onderweg gebeuren. Is wel even "billenknijpen".

Rob, Peter en Leo

• 10 April 2014 - 02:26

Peter, Leo En Rob :

Wat een onvergetelijke reis hebben jullie beleefd mannen! Het was voor ons thuis erg leuk om de boeiende verslagen te lezen. Erg leuk geschreven! We hopen dat jullie nog lang mogen nagenieten van deze expeditie en wensen jullie een goede terugreis!

En.... natuurlijk een fantastisch weerzien met jullie meelevende vrouwen!

Liefs, Marcel, Sabrina en de kinderen

• 10 April 2014 - 03:50

Ria:

Hi Mannen, Ik wens jullie een behouden thuis vaart. Mijn printer is weer aangesloten. gisteren de hele dag aan the telefoon geweest met Sun Micro en Cannon. Konden het niet oplossen en hadden geadviseerd om Asus (maker computer) te bellen. Nou die hebben het helemaal schoon moeten maken met gevolg dat ik alle files, foto,s en favorites kwijt ben. Jullie hebben dus echt genoten van San Fransico. De ene brug is niet de golden gate (die is rood) maar is de Oakland Bay bridge. Ook hebben jullie geluk gehad met het weer een week eerder hadden jullie met een paraplui gelopen en een jas aan.
    Het was leuk om jullie te zien en volgende keer sta ik bij de voordeur om jullie te begroeten.
    Rob doe de groeten aan Jeanne.

• 10 April 2014 - 07:34

Peter, Leo En Rob :

Ha Mannen.

Het is leuk om te lezen dat het een fantastische reis is geweest. Jullie zullen wel goed moe zijn.
    Meestal zit er aan het eind van zo'n rondreis dan ook een paar dagen All-inclusive verbonden om een beetje bij te komen. Maar dat hebben jullie niet nodig want de hele reis was met een All-inclusive Camper haha.

Het was erg leuk om jullie dagelijkse belevenissen te volgen...Top.

We wensen jullie een hele goede terugvlucht en dan zien we elkaar op Schiphol.

Grts,
    Remco & Eline

• 10 April 2014 - 08:12

Jeanne:

Hallo Globetrotters.

Jullie kunnen je nu met recht zo noemen, zo te lezen hebben jullie een fantastische reis gehad een heleboel gezien en meegemaakt en aan het eind nog een paar geweldige dagen met mooi weer in San Francisco. Wat wil een mens nog meer. maar ik ben toch blij dat jullie vrijdag weer thuis zijn.
    Goede reis en tot vrijdag.

Liefs jeanne.

• 10 April 2014 - 08:14

Dinie:

Hallo collega Peter en andere heren,

Uiteindelijk toch jullie blog kunnen lezen! Leuk geschreven. Een allesomvattende reis, zo lijkt het.
    Welkom weer thuis in Nederland! Fijn dat jullie een mooie reis hebben gehad en 'alles' goed gegaan is!

groetjes Dinie

• 10 April 2014 - 08:34

Ineke:

Lieve mannen

Wat ben ik trots op jullie, hebben het toch maar geflikt.

En toch een geweldige vakantie gehad.

Maar ben toch blij als ik jullie weer gezond en wel weer een dikke x kan geven.

Veel liefs en WELKOM HOME XXX

Ineke

• 10 April 2014 - 09:48

Vera, Paul En Renske:

Hi Mannen!

Het zit erop!! Wat een leuke reis was dat!!

Ik ben toch blij dat jullie dat allemaal overleefd hebben met die bus en zo.

We zijn benieuwd naar jullie verhalen. Omstreeks deze tijd liggen jullie waarschijnlijk op 1 oor. Morgenochtend terug naar ons landje. Hopelijk wordt de overstap in Houston er een van: HOUSTON, WE HAVE NO PROBLEM!!

Goede vlucht en voor morgen: WELKOM THUIS!!!

Lfs. Vera

• 10 April 2014 - 11:07

Wil Gielen:

Hey Globetrotters,

Die naam blijft jullie voorlopig achtervolgen.
    Mannen wat een reis hebben jullie gemaakt.
    En wat was het fantastisch om dat thuis allemaal mee te beleven!

Bedankt voor de mooie verslagen en de prachtige foto`s!

Jullie zullen wel kapot moe zijn als jullie thuis zijn, maar alle tijd
    om weer een beetje bij te komen.

LIEVE MANEN BEDANKT DAT WIJ MEE KONDEN GENIETEN!!!!!!!

GOEIE REIS TERUG!!!1

Lfs. Wil

• 10 April 2014 - 11:56

Yvonne:

Wat een top vakantie en rob wat heb jij goed verwoord wat jullie beleefd hebben, was net of wij er ook
    een beetje bij waren.

Goede vlucht terug en tot in Amersfoort.

Liefs Yvonne

• 10 April 2014 - 19:27

Arjan :

Mannen,

Fantastische reis en geweldige verslagen. Goede terugreis!

Liefs van Arjan, Iris en kids

• 11 April 2014 - 14:05

Anneke En Sjaak:

Hoi wereldreizigers,

Erg genoten van jullie geweldige reisverslagen. Dit zit er op en wie weet wat er in de toekomst nog in het vat zit, maar deze belevenis pakken ze jullie niet meer af.
    Een hele goede en voorspoedige reis en welcome home.

Groetjes,
    Anneke en Sjaak