Las Vegas (2) - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu Las Vegas (2) - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter, Leo en Rob - WaarBenJij.nu

Las Vegas (2)

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Peter, Leo en Rob

05 April 2014 | Nederland, Amersfoort

Los Angeles, vrijdag 4 april. Een korte terugblik op donderdag 3 april. De dag dat wij Las Vegas hebben verkend. Lopend over de strip met zijn enorme gokpaleizen. Delen van bekende steden zijn nagebouwd, zoals Parijs, New York, Venetie, Luxor en Bellagio. Om maar niet te spreken over Ceasars Palace. Daar waan je je in Rome. De plafonds zijn blauw. Het lijkt net alsof je buiten bent, maar je bent binnen. Winkelstraten met terrassen en winkels met de bekende namen als Gucci, Prado, Armani , Brequet, enz. Jullie begrijpen dat wij dit schrijven voor de vrouwelijke volgers. Kom je ooit in Las Vegas, bezoek dan nooit met je vrouw zo’n winkelcentrum want dan gaat zij volkomen los. Op advies van o.a. Jeanne bezoeken wij ook hotel annex gokcentrum Bellagio. Genoemd naar het Italiaanse stadje aan de punt van de vork van het Comomeer. Zelfde verhaal, prachtige winkels in een winkelpassage die in Italie niet zou misstaan. ’s Avonds gaan we terug naar de strip en zien bij Le Mirage (bekend van het optreden van o.a. de illusionist Hans Klok) een spektakel van de eerste orde. Een vulkaanuitbarsting met veel vuur en water. Iets verder op zien wij bij Bellagio, gelegen aan een enorm onnatuurlijk meer, een indrukwekkend waterspektakel. Waterfonteinen van zo’n 40 meter hoog. Een ballet van water dat drommen mensen trekt. Natuurlijk proberen de uitbaters van deze gokpaleizen en hotels de bezoekers naar binnen te krijgen en dan vooral te houden. Daar is alles op gericht. De vloerbedekking bijvoorbeeld is zodanig vormgegeven dat de klant niet snel in slaap valt en dus aan de slotmachine blijft hangen. Peter en Leo wagen voor $5 ieder ook een gokje op zo’n ding. Na 15 minuten spelen is de winst $ 0,40. Kun je een ei van kopen. Stilletjes denken de achterblijvers misschien dat wij met een zak geld thuis zouden komen. Dat proeven we tenminste uit enige reacties. Jammer dan, jullie kunnen er naar fluiten. Je verdwaalt in de enorme ruimtes van zo’n gokpaleis. Dat de mensen die hier werken niet gek worden is ons een raadsel. Volkomen uitgeput zoeken we om 11.00 uur het bed op.
In de ochtend Van 4 april Vertrekken we naar Los Angeles. Beter gezegd het stedelijk gebied van 16 miljoen inwoners waarvan LA deel uitmaakt. Wii rijden door de gortdroge Mojavewoestijn in zes uur naar bonelli Staatspark waar wij de bus in een prachtig RV Park neerzetten. Bomen,gras, grote plekken en een prachtig uitzicht op de omgeving. Dit RV park, een van de weinigen in deze omgeving, ligt 70 km van Santa Monica, een stadsdeel van LA aan de kust. Dan bezoeken wij de pier en het strand waarop wij mevr. Pamela Anderson hopen te ontmoeten. Die dame speelde in de serie Baywatch en is bekend om bepaalde fysieke eigenschappen. Het enorme stedelijk gebied wordt doorsneden door veel soms 6 lanige, snelwegen. Als je weet waar je moet zijn is de rit een fluitje van een cent. Zaterdag op naar Hollywood en mevr. Anderson.

• 05 April 2014 - 06:24

Peter, Leo En Rob :

Hola tres Amigos!
    Nou, jullie hebben goed je best gedaan in Las Vegas, wat hebben jullie wat afgelopen, geen minuut verspild (alleen een paar dollars aan de slotmachines)! Mooi dat jullie goed in Bonelli Park beland zijn. Wij hebben erg van jullie bezoek genoten, en gisteren de hele dag aan jullie gedacht. Vandaag naar de kwekerij geweest en in de tuin gewerkt, jammer dat jullie dat niet kunnen zien.
    Veel plezier dit week-end, ook zonder Mrs. Anderson :-)! Good night!
    Groetjes, Rudi en Barbi

• 05 April 2014 - 06:47

INEKE :

WAT EEN BELEVENIS WEER.

iK HEB LAS VEGAS GEZIEN BIJ HET TV PROGAMMA ERIKA OP REIS, TOEN VOND IK HET AL GAAF,

DUS LAAT STAAN IN HET ECHT.

NU OP NAAR LOS ANGELES.

LIEFS VAN INEKE EN BIJF GENIETEN. XXX

• 05 April 2014 - 10:57

Jeanne:

Hai Mannen,

Jullie zitten nu op een rustig plekje voordat je vandaag het drukke L.A. ingaat, hoewel het is zaterdag valt misschien mee.
    Ik kan me voorstellen dat jullie moe de bedstee opzochten naar alle indrukken en lawaai van Las Vegas.
    Rob, ik heb een verslag gelezen van mensen die ook de kustweg naar San Francisco namen, er waren niet veel benzinepompen en met die benzineslupper die jullie hebben hou er rekening mee.
    De reis begint aardig op te schieten, niet veel tijd meer op San Francisco te bezoeken, als jullie woesdag de camper vroeg terugbrengen kunnen julie met de Bart terug naar de stad en nog een poosje lopend de stad verkennen, Fischermann Wharf, China Town en misschien nog even aan de Cable Car hangen enz. enz. Ik heb verleden week nog een uur met Ria aan de telefoon gehangen, lekker bijgekletst ze vindt het erg leuk dat jullie langs komen.
    Nou als je vandaag Pamela Anderson ziet, doe haar de groeten.

Veel liefs, Jeanne

• 05 April 2014 - 11:22

Wil Gielen:

Hey Las Vegasgangers,

Die ervaring pakken ze jullie ook niet meer af.

Typisch Amerikaans, alles BIG BIGGER BIGGEST.

Maar wel gaaf om een keer mee te maken.

Nu nog een duik in de zee van het beroemde Baywatch strand.

Blijf genieten!!!

Lfs, Wil

• 05 April 2014 - 11:57

Sjaak En Anneke:

Hallo Peter, Leo en Rob,

Als wij jullie reisverslagen lezen is dit een indrukwekkende belevenis (once in a liftime). Leo nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Toch wel met een ijskoude jägermeister gevierd? Mannen geniet er met volle teugen van.

Groetjes,
    Anneke en Sjaak

• 05 April 2014 - 13:07

Yvonne:

Lieve Mannen,

Las Vegas alweer voorbij, op naar het strand, even voor de goede orde, Pam redt daar geen
    mensen meer, dus opletten zelf.

Of zelf een rode zwembroek aan, dat kan best met jullie goddelijke lichamen.

Liefs

• 05 April 2014 - 18:55

Ria:

Hi reizigers,

Net opgestaan en gelijk maar even naar de comp. om jullie verslag te lezen. Vandaag naar LA. Dus zaL het wel Maandag middag worden dat jullie hier verschijnen. Inderdaad is er niet meer veel tijd om SF goed onder de loop te nemen. Om highway one te volgen duurt heel lang en dan al die bochten met dat grote monster.
    Misschien half 101 en dan vanaf Carmel de one te nemen. Nou Rob je bent een ervaren reiziger dus zal het wel lukken.
    Tot ziens in Newark.

PS Wat Pamela Andersen betreft die heeft er ook aardig wat jaartjes opzitten en het is echt niet de moeite waard om naar haar te zoeken op het strand inLA. Vorig jaar deed ze mee met dancing with the stars en ze was er gelijk de eerste keer al uit , zo stijf als een plank.

• 06 April 2014 - 09:48

Mooijtjes:

Opa's, papo,

Zo te lezen is dit is weer een leuke herinnering .
    Ik had mijn script al klaar liggen voor 'Opa's op stap in Vegas alias hangover 4 .
    Geen tijger in de badkamer of een aap in je nek maar bijv een krokodil van 3 meter naast in je bed.
    Maar helaas zoals echt ervaren mannen hebben jullie blijkbaar netjes gedragen (denk ik) en genoten van
    het mooie vegas.
    Nu richting venic beach. Op naar de kust.
    Wen weet nog wel een leuke club in LA the supperclub. ;-)

Goede reis verder en geniet van de laatse dagen, want het gaat nu wel hard.

xx

• 06 April 2014 - 11:52

Jos,Nanette,Robine En Yaniek :

Ha mannen,

Geniet van jullie laatste dagen!!!
    Liefs van ons

• 06 April 2014 - 20:40

Peter, Leo En Rob :

Eindelijk gaan jullie aan het testosteron en vitamine D gehalte werken! Mooie stranden, mooie vrouwen en feesten... Al moet ik inderdaad zeggen dat jullie het erg netjes hebben gedaan in Vegas. Het Bellagio kennen wij nog van de serie die bij ons in Nederland een paar jaar terug op de tv was. Was inderdaad een erg mooi gebouw. Maak er nog een paar mooie dagen van want het gaat nu opschieten!

Liefs, Marcel, Sabrina en the kids

• 08 April 2014 - 11:47

Clemens En Brigitte:

Wat een prachtige verhalen. Leuk om te volgen!!!!

Veel groeten Clemens en Brigitte